Reklama
  • Piątek, 25 września 2015 (08:05)

    Omlet z nadzieniem paprykowym

Składniki na 2 sztuki: Na omlet: 6 jajek, 2 łyżki mąki pszennej, 2 łyżki masła, ¼ łyżeczki soli. Na nadzienie: ½ strąka czerwonej papryki, ½ strąka zielonej papryki, ½ strąka żółtej lub pomarańczowej papryki, 1 duża cebula, zioła prowansalskie, 3 łyżki oleju, sól, pieprz, 2 łyżki posiekanej natki pietruszki.

Przygotowanie:

1. Z papryk usuń gniazda nasienne, opłucz, osusz i pokrój w kostkę. Cebulę pokrój w piórka. Na patelni rozgrzej olej. Wrzuć warzywa. Mieszając smaż ok. 5 min. Oprósz ziołami prowansalskimi, solą oraz pieprzem. Wlej 3-4 ły żki wody, duś aż warzywa zmiękną.

2. Jajka umyj, rozbij, oddziel białka od żółtek. Do białek dodaj szczyptę soli, ubij mikserem na sztywną pianę. Do miski włóż żółtka, dodaj przesianą mąkę, sól oraz 4 łyżki wody, zmiksuj. Do żółtek stopniowo dodawaj ubitą pianę, delikatnie mieszając całość łyżką.

Reklama

3. Na patelni roztop 1 łyżkę masła. Wlej połowę masy jajecznej i poruszaj patelnią tak, by masa równomiernie się rozlała. Smaż na niezbyt dużym ogniu przez 3-5 min, aż masa się zetnie.

Omlet zsuń na talerz, rozłóż na nim połowę usmażonych warzyw, złóż na pół. Posyp posiekaną natką. Ze składników, które pozostały w ten sam sposób przygotuj drugi omlet.

Przygotowanie: 20 minut. Porcja: 350 kilokalorii

Świat & Ludzie
Więcej na temat:omlet

Zobacz również

  • Składniki: 1 op. mrożonych frytek, 4 sznycle cielęce, 3 łyżki mąki, szczypiorek, 1 duże jajko, pół szklanki bułki tartej, 3 łyżki oleju, 6 łyżek masła, 1 cytryna, sól, pieprz, kilka listków... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.